Pod pozorem przedstawienia historii o ludziach odizolowanych od wszystkiego i wszystkich twórca obrazu filmowego pokazał drogę, jaką musi przejść artysta, aby jego dzieło okazało się godne podzielenia
przeczytaj recenzję
Twórca „Chorej na siebie” tylko pozornie obśmiewa ciągłą potrzebę antropocentryzmu. Autor obrazu ukazuje jednostkę uwikłaną w niuanse kultury, która z elitarnej stała się popularna...
przeczytaj recenzję
Twórcy odeszli od głównego zagadnienia na rzecz bolączek współczesnego świata, tym samym wskazując istotne problemy, z jednoczesnym zanegowaniem wymowy wcześniejszych realizacji filmowych.
przeczytaj recenzję
To następny cykl, obok „Halloween”, do którego powrót oznacza dla fanów oryginału drogę przez mękę. Tym razem krytyczny głos widzów został dobitnie wyrażony w samej fabule.
przeczytaj recenzję
Z pewnością „Niewierna” Claire Denis stanowi interesujące spostrzeżenie, warte refleksji i odpowiedniego dyskursu. To także idealna kontra dla losów bohaterów „Niewiernej” Adriana Lyne'a.
przeczytaj recenzję
Reżyserka z powodzeniem stworzyła uniwersalną opowieść o kondycji człowieka w obliczu straty. U Minorowicz relacja matki i córki reprezentuje przemijanie niczym w micie o Demeter i Korze.
przeczytaj recenzję
Sportretowanie pracownika służb ratujących życie każdego dnia i zmagających się z ogromnym stresem to główne czynniki, jakie zadecydowały o wyrażeniu szacunku ze strony twórców tą realizacją.
przeczytaj recenzję
Jako klasyczny dramat, film zyskałby na wartości. Efekt końcowy w tym wydaniu jest jedynie przeciętny i nie pokazuje spektrum możliwości twórczego duetu (Saleh i Fares).
przeczytaj recenzję
W dzisiejszych czasach, kiedy coraz trudniej określić stronę dobra i zła, „Demaskator” ujawnia mechanizmy, które mogą spowodować nagromadzenie teorii spiskowych.
przeczytaj recenzję